Frequentie & Planning
Hoe bepalen we de frequentie & timing van de marketingactiviteiten?
We gaan samen, slim groeien met marketing. Samen bepalen we wanneer, welke marketingactiviteiten worden uitgevoerd en gepubliceerd. Het is belangrijk dat we op de hoogte zijn van de bedrijfsstrategie, activiteiten en planning, zodat we de marketingactiviteiten daar naadloos op aan kunnen sluiten.
Frequentie
Hoe bepalen we de juist frequentie van de marketingactiviteiten? Hoe vaak gaan we bijvoorbeeld iets publiceren op LinkedIn of gaan we een promotionele email sturen naar de doelgroep? Het doel is om precies op het juiste moment, de juiste boodschap via het juiste kanaal bij de juiste doelgroep te communiceren. Maar heel eerlijk gezegd, dat juist moment bepalen is zonder betrouwbare data niet altijd even makkelijk.
We bepalen de frequentie van de marketingactiviteiten daarom op de data en informatie die we wel hebben:
- Nulmeting – we bepalen in het begin waar je nu staat.
- Ambities & Doelstellingen – we bepalen waar je heen wilt (en hoe snel je daar wenst te komen)
- Kennis & Ervaring – we doen dit niet voor de eerste keer, we doen dit voor de 100e keer. Van alle data en inzichten die we hebben opgedaan bij vergelijkbare bedrijven maken we natuurlijk gebruik.
- Budget – niet de leukste factor, maar wel een relevante. We zorgen dat alles netjes binnen jouw beoogde budget past.
Planning
Aan het begin van ieder jaar maken we een content kalender voor het daaropvolgende jaar. In de content kalender staat op hoofdlijnen welke content op welke momenten relevant is, zodat we goed voorbereid zijn en niets vergeten.
Vervolgens maken we ieder kwartaal een concrete planning voor het volgende kwartaal. Daarin staat exact welke marketingactiviteiten we op welk moment worden uitgevoerd, zodat je precies weet wat wanneer plaatsvindt.
Updates
Naast het informele contact dat we hebben via mail of telefoon, zijn er een aantal formele contactmomenten die we structureel inplannen. Een update call, waarbij we frequent operationele activiteiten bespreken. Een performance sessie, waarbij we de resultaten bespreken en een QBR (Quarterly Business Review), waarbij we een paar stappen achteruit kijken en we op strategisch niveau naar de marketingaciviteiten kijken.
Wil je meer weten over marketing?
Laat het ons weten! Of je nu een vraag hebt of gewoon even wilt kennismaken. We verwelkomen je graag, digitaal of persoonlijk, en zorgen voor een lekkere kop koffie!