Direct naar inhoud

Marketing Dashboard

Zakelijke beslissingen worden nogal eens gemaakt op basis van het onderbuikgevoel. Dat hoeft niet per se slecht te zijn, want het onderbuikgevoel is gevoed door inzichten, kennis en ervaring. Maar er blijft een grote kans dat het onderbuikgevoel ernaast zit. De inzichten bleken niet betrouwbaar, de cijfers waarop het onderbuikgevoel gebaseerd waren bleken niet te kloppen, de beslisser had maar een kwart van alle benodigde informatie of de beslisser had iets bedacht en dat moest en zou gebeuren.

Slim groeien betekent dat de toekomstige keuzes gaan worden gemaakt op basis van data. ‘Meten is weten’ en ‘What gets measured, gets managed’ zijn twee van onze favoriets business quotes. We gaan alle marketingactiviteiten van A tot Z meten, zodat we de marketingactiviteiten stap-voor-stap kunnen optimaliseren, het onderbuikgevoel aanvullen met relevante data en de juiste keuzes kunnen worden gemaakt voor een consistente, slimme groei van jouw bedrijf.

Wat levert mijn geïnvesteerde euro op?

De belangrijkste vraag van iedere ondernemer, directeur of manager die overweegt een investering te doen: ‘wat gaat mijn geïnvesteerde euro opleveren?’. Of je nu investeert in een nieuwe machine, personeel, een innovatie of professionele marketing, je wilt weten wat het gaat opleveren.

Het dashboard toont het antwoord op die vraag. We bouwen een op maat gemaakt dashboard, waarbij je 24/7 kunt zien wat de resultaten van alle marketingactiviteiten zijn.

Let op: we kunnen niet toveren, de data moet wel aanwezig zijn. We komen regelmatig bedrijven tegen die geen gebruik maken van een CRM, waardoor er geen inzicht is in de leads, offerteaanvragen en deals. Als dat niet wordt vastgelegd, kan het uiteraard ook niet gemeten worden. Maar we kunnen wel helpen om een CRM systeem op te zetten en te implementeren, zodat in deze informatie in de toekomst wel kan worden vastgelegd.

Het Marketing Dashboard

We kunnen alles meten, maar we gaan je niet bedelven onder een lawine van cijfers waarvan je niet weet wat je ermee zou moeten. Op basis van de commerciële en marketingdoelstellingen plus jouw wensen (je moet wellicht regelmatig bepaalde cijfers rapporteren) bepalen we de inhoud we het dashboard.

Het dashboard is 24/7 online beschikbaar, zodat je altijd inzicht en controle hebt. Zou hou jij de touwtjes in handen en groeien we samen stap-voor-stap naar succes!

Wil je meer weten over marketing?

Laat het ons weten! Of je nu een vraag hebt of gewoon even wilt kennismaken. We verwelkomen je graag, digitaal of persoonlijk, en zorgen voor een lekkere kop koffie!