Direct naar inhoud

Samenwerking

Hoe houd je de touwtjes in handen én wordt je volledig ontzorgd?

We bouwen niet alleen een inhoudelijk sterk marketingfundament, we maken ook concrete afspraken, een planning, kalender en vaste momenten waarbij we elkaar spreken. Hoe doen we dat?

Bij Minds hanteren we 3 verschillende contactmomenten, met een vaste agenda en een specifiek doel:

  1. Operationele update
  2. Performance update
  3. QBR, de strategische update

We gebruiken daarbij een aantal tools:

  1. Marketingstrategie
  2. Marketing performance dashboard
  3. Marketingplanning/-kalender

Vaste contactmomenten

We zijn het marketingteam dat niet op jouw loonlijst staat, dus we zullen regelmatig met elkaar bellen en mailen. Naast deze informele contactmomenten plannen we ook een aantal vaste contactmomenten, zodat iedereen altijd op de hoogte is van alle activiteiten.

De operationele update

Dit is het moment waarbij we de operationele activiteiten bespreken. Het LinkedIn bericht van volgende week of de nieuwsbrief die op de planning staat. Maar ook de ontwikkelingen en activiteiten die plaats vinden of hebben gevonden bij jouw bedrijf. We blijven graag goed op de hoogte. Hoe meer we weten, hoe beter we kunnen helpen.

Dit is het moment dat we de marketingplanning/-kalender bespreken.

De performance update

Tijdens de marketingstrategie bepalen we concrete marketingdoelstellingen. Dus willen we weten of we op de goede weg zijn. Tijdens de performance update delen we data, cijfers, inzichten en analyses met betrekking tot de resultaten van de marketingactiviteiten.

Hoeveel leads zijn er binnengekomen? Hoeveel clicks zijn er op een bericht gegenereerd? Hoeveel mensen hebben de nieuwsbrief gelezen?

‘What gets measured, gets managed’ Dus we meten alles, want we willen zo slim, doelgericht en efficiënt mogelijk de marketingactiviteiten inzetten. En alleen als we voldoende data hebben kunnen we optimaliseren, verbeteren en stap voor stap slim groeien.

Je raadt het al, tijdens de performance update pakken we het marketing performance dashboard erbij!

De QBR (Quarterly Business Review)

Ieder kwartaal doen we een paar stapjes achteruit, we pakken de marketingstrategie erbij en bespreken de voortgang ten aanzien van de strategie. Liggen we op koers? Gaan we de goede kant op? Moeten we bijsturen?

Wellicht is er in de tussentijd ook het een en ander gewijzigd binnen het bedrijf, in de markt of wellicht zelf in de wereld, waardoor de bedrijfsstrategie is gewijzigd. De QBR is hét moment dat we over de lange termijn en de strategie brainstormen, bespreken en afstemmen.

Tools

Marketingstrategie

“Without strategy, execution is aimless. Without execution, strategy is useless”. Alles begint met een doelgerichte, concrete marketingstrategie. Pas dan gaan we aan de slag.

Het maken van de marketingstrategie is een van de eerste acties nadat de handtekening is gezet. Het is een vast onderdeel van het marketingfundament.

Marketing performance dashboard

In de eerste fase van onze samenwerking bouwen we een op maat gemaakt ‘Marketing Performance Dashboard’. Het dashboard bevat data en resultaten van alle marketingactiviteiten afzonderlijk en in een totaaloverzicht.

Data gaat ons helpen om de juiste keuzes te maken, de koers vast te stellen, budget slim en efficiënt in te zetten en stap voor stap slim te groeien.

Het dashboard is 24/7 beschikbaar. Je kunt dus altijd zelf zien wat de marketingactiviteiten hebben opgeleverd.

Marketingplanning/-kalender

Na iedere QBR maken we een planning voor het komende kwartaal. Met potlood vullen we de planning/-kalender. Daardoor lopen we niet achter de feiten aan, hebben we controle en kunnen we proactief actie ondernemen.

Wil je meer weten over marketing?

Laat het ons weten! Of je nu een vraag hebt of gewoon even wilt kennismaken. We verwelkomen je graag, digitaal of persoonlijk, en zorgen voor een lekkere kop koffie!