Youfone Zakelijk
Van lancering tot verkoop. Het succes van Youfone Zakelijk.
Klantprofiel
- Bedrijfsnaam: Youfone Zakelijk
- Website: https://www.youfone.nl/zakelijk
- Branche: Telecom & IT
- Start samenwerking: April 2021
- Locatie kantoor: Rotterdam
- Geografische scope: Nederland

Over het bedrijf
Youfone Zakelijk is een mobiele telecomprovider die zich richt op de zakelijke markt in Nederland. Ze bieden een breed scala aan mobiele abonnementen, waaronder Sim Only-opties, speciaal ontworpen voor zzp’ers, kleinzakelijke bedrijven, MKB’s en grootzakelijke ondernemingen.
Uitdaging
In 2021 is Youfone, naast de focus op de consumentenmarkt, toegetreden tot de zakelijke markt. Hiervoor gebruikt Youfone een indirecte verkoopstrategie, wat betekent dat de mobiele Youfone Zakelijk abonnementen via lokale telecom-en IT-bedrijven aan zakelijke eindklanten worden geadviseerd. Youfone is een bekende speler in de consumentenmarkt, maar de propositie was nog volledig onbekend in de zakelijke markt. De belangrijkste uitdagingen zijn het bouwen, introduceren en positioneren van het merk Youfone bij de doelgroep ‘partners’ en de zakelijke eindklant.
Youfone Zakelijk is efficiënt opgezet met een partner manager en customer succes manager, naast het operationeel team. Youfone Zakelijk heeft er daarom voor gekozen om in de opstartfase geen marketeer in vaste dienst te nemen, simpelweg omdat het niet de verwachting is dat marketing een volwaardige fulltime rol heeft en het daarom lastig is om de gewenste kennis en expertise die nodig is om marketing professioneel neer te zetten bij één persoon te vinden.
Voor ons heeft Minds echt een grote bijdrage geleverd onze groei binnen Youfone Zakelijk.

Doelstellingen
- Positionering van het merk Youfone Zakelijk
Introductie en positionering van Youfone Zakelijk als betrouwbare en flexibele telecomprovider, met een persoonlijke service en gebruiksvriendelijke beheeromgeving. - Groei van het aantal partners
Youfone Zakelijk heeft de ambitie om samen met partners de zakelijke eindklant optimaal te bedienen. De doelstelling in 2021 was om in 2024 met 200 partners een partnercontract te hebben. - Groei van het aantal zakelijke eindklanten
Samen met de partners wil Youfone eind 2024 60.000 mobiele aansluitingen van eindklanten bedienen met zakelijke mobiele telefonie.

Oplossing: het marketingteam dat niet op de loonlijst staat
Youfone Zakelijk was het allereerste bedrijf waar wij ‘het marketingteam dat niet op de loonlijst staan’ werden. Hier is ons concept ontstaan. Youfone Zakelijk heeft bij de start ambitieuze groeidoelstellingen opgesteld. Aan ons de vraag om daar met behulp van slimme marketing aan bij te dragen. Dat hebben we aan de hand van onze groeimethode als volgt aangepakt:
Marketingfundament
- Doelgroeponderzoek
Marktonderzoek om de wensen, behoeften, uitdagingen en pijnpunten van de doelgroep ‘partners’ in kaart te brengen. - Propositie ontwikkeling
Aanscherpen van de propositie voor de partners en de eindklant. - Krachtig verhaal
Een concreet content plan en key messaging framework waarmee we een krachtig en consistent verhaal neerzetten. - Marketingstrategie
Doelgerichte marketingstrategie met concrete marketingdoelstellingen en planning.
Marketing Machine
- Vergroten van de zichtbaarheid en vindbaarheid via:
- LinkedIn-advertenties
- Social Media marketing
- Emailmarketing
- SEO
- Google Ads
- Contentmarketing
Om de doelgroep te informeren, inspireren en overtuigen door het schrijven van website content, blogs en cases. - Data & Meetbare resultaten
Meten en ‘dashboarden’ van de resultaten van alle marketingactiviteiten voor direct inzicht, waarmee we stap-voor-stap alle activiteiten hebben geëvalueerd en geoptimaliseerd.
Resultaten
- Van 0 in 2021 naar 280 partners in 2024
- Van 0 in 2021 naar 60.000 zakelijke eindklanten in 2024
-
Nieuwe partners
-
Zakelijke eindklanten
Ervaring van Youfone Zakelijk
“Voor ons heeft marketing echt een grote bijdrage geleverd onze groei binnen Youfone Zakelijk. Minds heeft ons hierbij enorm geholpen. We zijn anders over marketing gaan denken en vooral gaan nadenken. Hoe kunnen we ons verhaal beter en slimmer vertellen en bekend worden binnen onze doelgroep en klanten.
Minds heeft ervoor gezorgd dat Marketing bij ons een constante hartslag heeft. Niet iets van af en toe een campagne en “We zien wel of dit iets oplevert”. Maar zorgen dat dit meetbaar is en bewust nadenken over de marketing middelen die we inzetten. En ja, dit heeft even tijd nodig. Marketing is niet iets van de korte duur en direct klanten binnenhalen. Maar structureel vasthouden aan een goede strategie, plan en dit continue bijsturen en verbeteren.
Uit persoonlijke ervaring kan ik ieder telecombedrijf in Nederland aanbevelen om is met Minds te gaan praten of neem een kijkje of hun website.”
Ronald Lems
Partner Manager, Youfone Zakelijk
Wil je ook net als Youfone Zakelijk groeien met marketing?
Laat we kennismaken en samen de mogelijkheden van marketing voor jouw bedrijf verkennen.