Nieuwe samenwerking: Routescanner!
We zijn supertrots dat we kunnen delen dat we een samenwerking zijn gestart met Routescanner. Dit innovatieve platform, een initiatief van het Havenbedrijf Rotterdam, helpt forwarders en cargo-eigenaren al vijf jaar bij het vinden van de meest efficiënte transportroutes.
Routescanner combineert cruciale factoren zoals transittijden, betrouwbaarheid, CO2-uitstoot, modaliteiten en aanbieders (vervoerders, rederijen, etc.) om bedrijven te ondersteunen bij datagedreven beslissingen. Door de gigantische hoeveelheid data eenvoudig toegankelijk te maken, stelt Routescanner gebruikers in staat om met slechts één muisklik de optimale route voor containertransport te bepalen.

De ambities van Routescanner
De afgelopen jaren heeft een groot aantal gebruikers de weg naar het platform gevonden, nu is het tijd voor de volgende stap: bedrijven wereldwijd in staat stellen om de allerbeste keuze te maken voor de internationale containertransporten en daarmee een actieve bijdrage leveren aan CO2-reductie in de logistieke sector. En de meeste impact maak je natuurlijk als marktleider, de ultieme stip op de horizon.
Routescanner heeft zich de afgelopen jaren ontwikkeld als belangrijk platform om routes voor containertransport te plannen. Om de volgende stap te kunnen maken ligt de focus op het volgende:
- Branding – Duidelijke, zichtbare positionering bij de doelgroep met de focus op de toegevoegde waarde van het platform.
- Propositie – een krachtige propositie die perfect aansluit op de vele behoeften van de complexe doelgroepen.
- Campagnes – consistente zicht- en vindbaarheid van het platform.
- Engagement – gebruikers actiever betrekken bij het platform en de ontwikkelingen om het in hun dagelijkse processen te verweven.
Aan ons de taak om het team van Routescanner daarbij te helpen!

Hoe pakken we dit aan?
Dat begint net zoals ieder ander traject met een stevig marketingfundament:
- Doelgerichte marketingstrategie, inclusief een scherpe definitie van doelgroepen, relevante persona’s, propositie en key messaging framework.
- Analyse en optimalisatie van alle tools, account en andere relevante data.
- Nulmeting en Marketing Performance Dashboard.
Zodra het fundament staat, starten we met de Marketing Machine, hierbij ligt de focus op:
- Brand Awareness via LinkedIn, Beurzen & Evenementen, Google, Media & PR, partnerships en SEO.
- Doelgerichte marketingcampagnes
- Content Marketing
- Optimalisatie van de website
- User engagement activiteiten
- Marketing performance management
Kevin, Ruud, Esmé, Bas en alle anderen, dank jullie wel voor jullie vertrouwen. We hebben ongelooflijk veel zin om jullie te helpen bij het realiseren van de ambities van Routescanner!
Meer weten over marketing?
Laat het ons weten! Of je nu een vraag hebt of gewoon even wilt kennismaken. We verwelkomen je graag, digitaal of persoonlijk, en zorgen voor een lekkere kop koffie!
